Nettleseren støttes ikke av khio.no, og siden kan vises feil. Vennligst oppgrader til en moderne nettleser. Hvis dette ikke er mulig, prøv å skru av javascript. Siden vil bli da enklere, men for det meste fungere.

Støttede nettlesere: Chrome 117, Firefox (Android) 118, Android WebView 117, Chrome 117, Chrome 116, Chrome 115, Chrome 114, Chrome 109, Edge 117, Edge 116, Firefox 118, Firefox 117, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 17.0, Safari/Chrome (iOS) 16.6, Safari/Chrome (iOS) 16.3, Safari/Chrome (iOS) 16.1, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.7, Opera Mobile 73, Opera 103, Opera 102, Opera 101, Safari (MacOS) 17.0, Safari (MacOS) 16.6, Safari (MacOS) 15.6, Samsung 22, Samsung 21

Javascript er skrudd av. khio.no bør fungere, men med et enklere grensesnitt.

Presentasjon

Årets Grønnvaskere

Årets Grønnvaskere

Vi inviterer til en sondring i bærekraft, reklame og virksomhet: Årets Grønnvaskere. Visningen har utgangspunkt i et samarbeid mellom Forbrukerrådet og KHiO, med et idégrunnlag fra Forbrukerrådet.

Visningen består i en oppstilling av studentarbeider, satt opp i en tematisk reiserute. Gjestene inviteres til å se på bidragene og diskutere med studentene.

Årets grønnvaskere skal være en utprøvende første fase der vi retter søkelyset mot visualisering: visualisering i reklame og visualisering den kritiske responsen. Studentbidragene fra første klasse i masterstudiet på design ved KHiO.

Hensikten er å finne ut av om den visuelle inngangen til bruken av bærekrafts argumenter i reklame, vil påvirke hvordan vi tenker om temaet og diskuterer det. Hvordan inngår visualisering i kritikken og ikke bare i reklamen? Se selv…

Velkommen på vei hjem fra jobb til hytte, eller siste fest før ferien. Etter oppstillingen vil årets visning av produksjon fra utgående studenter i klær og kostymer!"

I en fase 2 av Forbrukerrådets fokus mot grønnvasking vil refleksjonene og utforskning fra fase 1 bli tatt med.

Les mer om prosjektet her