Presentasjon
Årets Grønnvaskere
Vi inviterer til en sondring i bærekraft, reklame og virksomhet: Årets Grønnvaskere. Visningen har utgangspunkt i et samarbeid mellom Forbrukerrådet og KHiO, med et idégrunnlag fra Forbrukerrådet.
Visningen består i en oppstilling av studentarbeider, satt opp i en tematisk reiserute. Gjestene inviteres til å se på bidragene og diskutere med studentene.
Årets grønnvaskere skal være en utprøvende første fase der vi retter søkelyset mot visualisering: visualisering i reklame og visualisering den kritiske responsen. Studentbidragene fra første klasse i masterstudiet på design ved KHiO.
Hensikten er å finne ut av om den visuelle inngangen til bruken av bærekrafts argumenter i reklame, vil påvirke hvordan vi tenker om temaet og diskuterer det. Hvordan inngår visualisering i kritikken og ikke bare i reklamen? Se selv…
Velkommen på vei hjem fra jobb til hytte, eller siste fest før ferien. Etter oppstillingen vil årets visning av produksjon fra utgående studenter i klær og kostymer!"
I en fase 2 av Forbrukerrådets fokus mot grønnvasking vil refleksjonene og utforskning fra fase 1 bli tatt med.