Nettleseren støttes ikke av khio.no, og siden kan vises feil. Vennligst oppgrader til en moderne nettleser. Hvis dette ikke er mulig, prøv å skru av javascript. Siden vil bli da enklere, men for det meste fungere.

Støttede nettlesere: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript er skrudd av. khio.no bør fungere, men med et enklere grensesnitt.

Presentasjon

Årets Grønnvaskere

Årets Grønnvaskere

Vi inviterer til en sondring i bærekraft, reklame og virksomhet: Årets Grønnvaskere. Visningen har utgangspunkt i et samarbeid mellom Forbrukerrådet og KHiO, med et idégrunnlag fra Forbrukerrådet.

Visningen består i en oppstilling av studentarbeider, satt opp i en tematisk reiserute. Gjestene inviteres til å se på bidragene og diskutere med studentene.

Årets grønnvaskere skal være en utprøvende første fase der vi retter søkelyset mot visualisering: visualisering i reklame og visualisering den kritiske responsen. Studentbidragene fra første klasse i masterstudiet på design ved KHiO.

Hensikten er å finne ut av om den visuelle inngangen til bruken av bærekrafts argumenter i reklame, vil påvirke hvordan vi tenker om temaet og diskuterer det. Hvordan inngår visualisering i kritikken og ikke bare i reklamen? Se selv…

Velkommen på vei hjem fra jobb til hytte, eller siste fest før ferien. Etter oppstillingen vil årets visning av produksjon fra utgående studenter i klær og kostymer!"

I en fase 2 av Forbrukerrådets fokus mot grønnvasking vil refleksjonene og utforskning fra fase 1 bli tatt med.

Les mer om prosjektet her