Nettleseren støttes ikke av khio.no, og siden kan vises feil. Vennligst oppgrader til en moderne nettleser. Hvis dette ikke er mulig, prøv å skru av javascript. Siden vil bli da enklere, men for det meste fungere.

Støttede nettlesere: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript er skrudd av. khio.no bør fungere, men med et enklere grensesnitt.

Konseptutvikling 3

Studiepoeng
5
Emnekode
RE303
Inngår i studieprogram
Bachelorstudium i regi (2018)

Kort beskrivelse av emnet

Emnet skal trene opp studenten til å utvikle konsepter med utgangspunkt i et litterært forlegg. Studenten skal utvikle konsepter for virkeliggjøring av en overordnet lesning av materialet og begrunne bruk av ulike sceniske virkemidler.

Læringsutbytte for emnet

Etter endt emne skal studenten:

  • kunne begrunne konsistente regikonsepter
  • kunne forene ulike sceniske virkemidler for å realisere konseptet
  • kunne beherske kritiske konseptuelle strategier

Undervisning og læringsformer

Arbeidsformene i emnet vil bestå av lærerstyrt undervisning, selvstendig arbeid og workshops. Arbeidsformene vil i hovedsak bestå av oppgaveløsning, samtaler og forelesninger.

Arbeidskrav for emnet er:

  • obligatorisk tilstedeværelse
  • aktiv deltagelse i undervisningen
  • gjennomførte pålagte oppgaver underveis

Vurdering

Arbeidskrav må være godkjent for at studenten skal kunne få avsluttende vurdering i emnet.

Studentenes arbeid i emnet vurderes kontinuerlig gjennom tilbakemelding fra den aktuelle pedagog. Vurderingen tar utgangspunkt i emnets læringsmål og innhold, samt den enkelte students individuelle forutsetninger.

Emnet vurderes til bestått / ikke-bestått av fagansvarlig.