Kontekstualisering 2
Kort beskrivelse av emnet
Kontekstualisering 2 gir en oppfølging i teori, refleksjon og metode på et generelt nivå, også relatert til studentenes individuelle kunstneriske praksis. Målet er å stimulere studentenes evne til kritisk refleksjon og kontekstualisering av eget arbeid. Fokus på utvikling av studentens skrivepraksis som en viktig komponent i presentasjonen av avgangsprosjektet. Innebærer utvikling av studentens evner til fortolkning og analyse.
Læringsutbytte for emnet
Etter endt emne skal studenten kunne:
- demonstrere kritisk refleksjon over egen praksis satt i kontekst
- formidle selvstendig arbeid innenfor kunstfeltets språk og terminologi
- artikulere og konseptualisere egen kunstnerisk praksis
- utvise kunnskap om vesentlige begrep og intellektuelle tilnærminger i forhold til medium- og materialbasert kunst.
- artikulere og formidle eget arbeid innenfor kunstfeltets språk og terminologi
Undervisning og læringsformer
Undervisningen består av forelesninger, gruppediskusjoner og veiledninger. Deltakelse på teoriforelesninger, skrivepraksis-workshops og veiledninger er obligatorisk.
Arbeidskrav for emnet er:
- aktiv deltakelse
- gjennomførte arbeidsoppgaver og innleveringer av skriftlige oppgaver og/eller presentasjoner
Vurdering
Arbeidskrav må være godkjent for at studenten skal kunne få avsluttende vurdering i emnet.
Studentens arbeid og progresjon vurderes gjennom hvert semester. En formell vurdering av emnet finner sted ved slutten av semesteret.
Ved semestergjennomgangen presenterer hver student sitt arbeid for en komite bestående av hovedveileder og en annen faglig ansatt. En kortfattet rapport leveres komiteen i forkant av gjennomgangen. Presentasjonen kan bestå av kunstneriske arbeider, digital dokumentasjon og tekst. Komiteen vurderer studentens kunstneriske praksis og progresjon, sett i forhold til emnets læringsmål, sammen med studenten.
Det benyttes karakterene: bestått/ikke-bestått.
Bestått semester er en forutsetning for å fortsette studiet.