Nettleseren støttes ikke av khio.no, og siden kan vises feil. Vennligst oppgrader til en moderne nettleser. Hvis dette ikke er mulig, prøv å skru av javascript. Siden vil bli da enklere, men for det meste fungere.

Støttede nettlesere: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript er skrudd av. khio.no bør fungere, men med et enklere grensesnitt.

Grafisk design 3: Visuell identitet

Studiepoeng
10
Emnekode
GI206
Inngår i studieprogram
Bachelorstudium i grafisk design og illustrasjon (2023)

Kort beskrivelse av emnet

Emnet introduserer grunnleggende metodikk og arbeidsformer for arbeid med visuelle identiteter. I en visuell identitet kombineres skrift og bilde til en helhet. Visuelle identiteter er en vesentlig del av grafisk design. Gjennom forelesninger, utprøvinger, skissearbeid og diskusjoner utarbeider studentene en visuell identitet. Den avsluttende oppgaven er åpent definert og åpen for studentens egen tolkning av hva en visuell identitet kan være.

Læringsutbytte for emnet

Etter endt emne skal studenten:

  • ha grunnleggende kjennskap til hva en visuell identitet kan være.
  • kunne analysere og reflektere rundt visuelle identiteter.
  • kunne utarbeide en visuell identitet og reflektere over sine valg.

Undervisning og læringsformer

Arbeidskrav for emnet er:

  • Gjennomføring av alle pålagte oppgaver til fastsatte innleveringsfrister.
  • Deltakelse i undervisning og aktiviteter som defineres som obligatoriske i emneplanen.

Vurdering

Alle arbeidskrav må være godkjent for å få en avsluttende vurdering i emnet. Vurderingen gjøres på grunnlag av læringsmål og vurderingskriterier som er satt for emnet. Vurderingen foretas av emneansvarlig og kan eventuelt gjøres i samarbeid med interne faglærere og/eller eksterne gjestelærere. Sluttvurdering gjøres på grunnlag av en muntlig presentasjon.