Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Graphic Design 3: Visual Identity

ECTS Credits
10
Course code
GI206
Included in study programme
Bachelor programme in Graphic Design and Illustration (2023)

Brief course description

Emnet introduserer grunnleggende metodikk og arbeidsformer for arbeid med visuelle identiteter. I en visuell identitet kombineres skrift og bilde til en helhet. Visuelle identiteter er en vesentlig del av grafisk design. Gjennom forelesninger, utprøvinger, skissearbeid og diskusjoner utarbeider studentene en visuell identitet. Den avsluttende oppgaven er åpent definert og åpen for studentens egen tolkning av hva en visuell identitet kan være.

The course’s learning outcomes

Etter endt emne skal studenten:

  • ha grunnleggende kjennskap til hva en visuell identitet kan være.
  • kunne analysere og reflektere rundt visuelle identiteter.
  • kunne utarbeide en visuell identitet og reflektere over sine valg.

Teaching and learning methods

Arbeidskrav for emnet er:

  • Gjennomføring av alle pålagte oppgaver til fastsatte innleveringsfrister.
  • Deltakelse i undervisning og aktiviteter som defineres som obligatoriske i emneplanen.

Assessment

Alle arbeidskrav må være godkjent for å få en avsluttende vurdering i emnet. Vurderingen gjøres på grunnlag av læringsmål og vurderingskriterier som er satt for emnet. Vurderingen foretas av emneansvarlig og kan eventuelt gjøres i samarbeid med interne faglærere og/eller eksterne gjestelærere. Sluttvurdering gjøres på grunnlag av en muntlig presentasjon.