Forestilling
I Bomullmarkens ensomhet av Bernard Marie Koltès
En forestilling for to skuespillere og en scenografi.
Grunnet Oslo kommunes videreførte tiltak for å bekjempe koronasmitte er forestillingen ikke tigjengelig for publikum.
Medvirkende:
Regi: Ivar Furre Aam, 3.år bachelor regifag KHiO
Skuespillere: Nils Johnsen og Thomas Takyi, skuespillerstudent ved Westerdahls høgskole
Senografi: Sebastian Schmied, bachelor scenografi NTA/HIØ
Kostyme: Clara Nergårdh, 1. år master design KHiO
Lysdesign: Mathias Langholm Lundgren
Veiledere:
Faglig veileder regi: Peer Perez Øian
Faglig veileder skuespill: Espen Klouman Høiner
Faglig veileder scenografi og kostyme: Serge von Arx
Faglig veileder kostyme: Christina Lovery
Om perioden:
Skuespillerfag
I Skuespillerfag 3 skal skuespillerutdanningens forskjellige ferdigheter integreres i arbeidet, og bidra i utforming av en eller flere teaterforestillinger med klare kunstneriske ambisjoner. Studentene skal øves i å jobbe med avanserte sceniske skikkelser som har omfattende prosesser i utfordrende teaterunivers. Studentene skal ha med seg ferdigheter, kunnskap, erfaringer og kompetanse fra hele studiet inn i arbeidet.
Læringsutbytte:
- kunne ta ansvar for kompleksitet og dybde i skikkelsens sceniske liv
- evne å anvende dramaturgisk tenkning i sitt arbeide som skuespiller
- ha reflektert over de estetiske og etiske valgene underveis
- kunne uttrykke seg gjennom faglig terminologi rundt kunstneriske kollektive arbeidsformer.
Regifag
Studentene skal iscenesettelse en dramatisk tekst med fordypning i skuespillernes psykologiske strategier. Studentene skal lete frem sceniske virkemidler som oversetter prosaens innhold og språk til scenen. Studenten skal ha en praktisk forståelse for bruk av sceniske virkemidler knyttet til lys, lyd og rom. Studentene skal også ha en forståelse av verksteder og organisering av disse, arbeidsledelse, forestillingsledelse og økonomistyring. I tillegg skal studenten forstå og kunne bruke skuespillerens ulike virkemidler som kropp, stemme, tale.
Læringsutbytte:
-kunne utvikle en scenisk analyse med utgangspunkt i en dramatisk tekst
-kunne virkeliggjøre analysen gjennom improvisasjon
-kunne bruke sidestilte teatrale virkemidler i kombinasjon med hendelsesbasert struktur
-kunne forstå tekniske sider ved scenisk produksjon og beherske bruk av lys, lyd, andre audiovisuelle virkemidler og rom til å realisere emnet.