Nettleseren støttes ikke av khio.no, og siden kan vises feil. Vennligst oppgrader til en moderne nettleser. Hvis dette ikke er mulig, prøv å skru av javascript. Siden vil bli da enklere, men for det meste fungere.

Støttede nettlesere: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript er skrudd av. khio.no bør fungere, men med et enklere grensesnitt.

Komposisjon, visualitet og bevegelse 3

Studiepoeng
10
Emnekode
RE304
Inngår i studieprogram
Bachelorstudium i regi (2018)

Kort beskrivelse av emnet

Emnet komposisjon og visualitet skal øke bevisstheten om sammenfallende dimensjoner kunstarter imellom. Emnet vil gi studentene innsikt i tverrkunstfaglige begreper og forståelsesmodeller, og gi erfaring med ulike kompositoriske og visuelle innganger. I emnet inngår det møter med kunstnere som med utgangspunkt i det visuelle og kompositoriske nærmer seg teateret. Studentene skal få anledning til å bruke ulike teknologiske virkemidler og nye medier.

Læringsutbytte for emnet

Etter endt emne skal studenten:

  • kunne integrere kunnskap om komposisjon i scenisk/regimessig/teaterfaglig arbeid
  • kunne sette visuelle virkemidler inn i en større sammenheng
  • kunne integrere rom som virkemiddel i scenisk/regimessig/teaterfaglig arbeid
  • kunne integrere bruk av teknologiske virkemidler og nye medier

Undervisning og læringsformer

Arbeidsformene i emnet vil bestå av lærerstyrt undervisning, veiledning, visninger og selvstendig arbeid. Undervisningen foregår som en del av produksjonen skarp sjanger og i workshops. Studentene skal dokumentere eget arbeid i prosjektmappe.

Arbeidskrav for emnet er:

  • obligatorisk tilstedeværelse
  • aktiv deltagelse i undervisningen
  • gjennomførte pålagte oppgaver underveis

Vurdering

Arbeidskrav må være godkjent for at studenten skal kunne få avsluttende vurdering i emnet.

Studentenes arbeid i emnet vurderes kontinuerlig gjennom tilbakemelding fra den aktuelle pedagog. Vurderingen tar utgangspunkt i emnets læringsmål og innhold, samt den enkelte students individuelle forutsetninger.

Emnet vurderes til bestått / ikke-bestått av fagansvarlig.