Nettleseren støttes ikke av khio.no, og siden kan vises feil. Vennligst oppgrader til en moderne nettleser. Hvis dette ikke er mulig, prøv å skru av javascript. Siden vil bli da enklere, men for det meste fungere.

Støttede nettlesere: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript er skrudd av. khio.no bør fungere, men med et enklere grensesnitt.

Kunstnerisk undersøkelse 3

Studiepoeng
5
Emnekode
KR525
Inngår i studieprogram
Masterstudium i kunst og offentlige rom (2017)

Kort beskrivelse av emnet

Emnet fokuserer på kunstnerisk undersøkelse som inkorporert i kunstnerisk praksis. For å utvikle en forståelse for ulike undersøkelsesmetoder og genre, vil emnet tilby undervisning som avdekker akademiske disipliner fra antropologi, etnografi, sosiologi og journalistikk til humanistiske fag og empirisk vitenskap. For kunstnerisk utviklingsarbeid (forskning) innen kunst og offentlige rom knytter utforskningen seg spesifikt til forståelse av romlige praksiser og relasjonen til kontekst, sted og situasjon. Emnet skal sikre studentene en forståelse av at denne utforskningen tar utgangspunkt egen praksis, og at den kan og skal anvendes i eget masterprosjekt.

Læringsutbytte for emnet

Etter endt emne skal studenten:

  • være i stand til å identifisere, analysere og vurdere kunstneriske, estetiske og etiske problemstillinger relatert til praksiser i offentlige rom.
  • være i stand til å anvende forskningsmetoder i egen kunstneriske praksis som befinner seg innenfor rammen av offentlige rom.
  • beherske kompetanse på høyt nivå for å kunne utvikle egen metode til anvendelse i egen kunstpraksis.

Undervisning og læringsformer

Forelesninger, presentasjoner, diskusjoner, ekskursjoner, gruppearbeid og egenarbeid, workshops, og praktiske oppgaver.

Det forutsettes at studentene deltar aktivt i diskusjoner og gjennomfører arbeidsoppgaver og innleveringer av skriftlige/praktiske oppgaver og/eller presentasjoner.

I tillegg er det krav om minimum 80 % oppmøte i planlagt undervisning.

Vurdering

Det vil bli gitt jevnlig tilbakemelding fra veileder/timelærere gjennom emnet. Arbeidskrav skal være oppfylt og emnet vurderes på bakgrunn av egenarbeid presentert i plenum.

Emnet vurderes til bestått/ikke bestått.