Performativ rom 2
Kort beskrivelse av emnet
Emnet inneholder tolkning og visualisering av et innhold oversatt og konkretisert til et performativt uttrykk. Studentene arbeider i ulike formater i prosess og konseptutvikling med utgangspunkt i intuisjon og assosiasjon. Det søkes tverrfaglig samarbeid med andre designfaglige utdanninger eller institusjoner. Emnet avsluttes med en utstilling.
Læringsutbytte for emnet
Etter endt emne skal studenten:
- kunne bruke assosiasjon og abstraksjon som verktøy i prosess og formidling.
- kunne kommunisere et narrativt innhold via designfaglige virkemidler.
- kunne formidle løsninger via ulike designfaglige verktøy som underlag for produksjon og gjennomføring.
- kunne reflektere over, plassere og kommunisere egne løsninger i historisk og faglig sammenheng.
- kunne drøfte, visualisere og dokumentere ulike metoder i egen prosess og formidling.
Undervisning og læringsformer
Gruppeundervisning kombinert med individuell veiledning, forelesninger, litteraturstudier og selvstendig praktisk arbeid i modell og full skala. Workshops og/eller ekskursjoner kan inngå.
Arbeidskrav for emnet er:
- gjennomføring av alle pålagte oppgaver til fastsatte innleveringsfrister.
- deltakelse i undervisning og aktiviteter som defineres som obligatoriske i emneplanen.
Vurdering
Alle arbeidskrav må være godkjent for å få en avsluttende vurdering i emnet. Emnet vurderes på grunnlag av læringsmål og vurderingskriterier som er satt for emnet. Vurderingen foretas av emneansvarlig og kan eventuelt gjøres i samarbeid med interne faglærere og/eller eksterne gjestelærere.