Nettleseren støttes ikke av khio.no, og siden kan vises feil. Vennligst oppgrader til en moderne nettleser. Hvis dette ikke er mulig, prøv å skru av javascript. Siden vil bli da enklere, men for det meste fungere.

Støttede nettlesere: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript er skrudd av. khio.no bør fungere, men med et enklere grensesnitt.

Metode 1: Kontekst

Studiepoeng
5
Emnekode
DE524
Inngår i studieprogram
Masterstudium i design (2021)

Kort beskrivelse av emnet

Emnet introduserer konsepter som legger et grunnlag for praksisbasert kunstnerisk utviklingsarbeid i design. Emnet gjør det mulig for studentene å kontekstualisere kunnskap og reflektere over og utforske dem for å definere en rekke verktøy, ideer og spørsmål. Studentene må definere en selvvalgt emneoppgavebeskrivelse og utføre denne med vekt på dokumentering, refleksjon og kommunikasjon av metoder og prosesser. Emnet tar sikte på å muliggjøre rike prosesser som utvikler verktøy for konseptuell tenkning, debatt og diskurs.

Læringsutbytte for emnet

Etter endt emnet skal studenten kunne:

  • ha reflektert kunnskap om egen designpraksis.
  • ha forståelse for kunstnerisk utviklingsarbeid.
  • kunne utvikle sammenheng mellom egen praksis og metoder.

Undervisning og læringsformer

Individuelt arbeid, veiledning og gruppekritikk.

Vurdering

Alle arbeidskrav må være godkjent for å få en avsluttende vurdering i emnet. Vurderingen gjøres på grunnlag av læringsmål og vurderingskriterier som er satt for det emnet. Vurderingen foretas av emneansvarlig og kan eventuelt gjøres i samarbeid med interne faglærere og/eller eksterne gjestelærere.