Nettleseren støttes ikke av khio.no, og siden kan vises feil. Vennligst oppgrader til en moderne nettleser. Hvis dette ikke er mulig, prøv å skru av javascript. Siden vil bli da enklere, men for det meste fungere.

Støttede nettlesere: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript er skrudd av. khio.no bør fungere, men med et enklere grensesnitt.

Praktisk informasjon om gjennomføring av KUF-uken 2026

Innmeldingsskjema for tekniske støttebehov (frist 1. oktober 2025)

Mål for KUF-uken

Forskningsutvalget foreslår følgende mål for KUF-uken:

  • Planlegging: Rammer og tema skal fastsettes i god tid, slik at det er tilstrekkelig rom for planlegging og integrering i avdelingene.
  • Avdelingens faglige bidrag: Avdelingene skal utvikle et faglig program som springer ut av det KUF-arbeidet som utføres av avdelingens fagansatte og doktorgrads-stipendiater, og som både har interne og eksterne fagfeller som målgruppe.
  • Delingsformer: Det bør legges til rette for deling som er uformell, har en undersøkende form, gir fagansatte mulighet for å presentere noe uferdig/in-progress, en kunstnerisk hendelse, en fysisk undersøkelse, ha en intim form.
  • Studentinvolvering: Det bør gis rom for involvering av studenter som målgruppe.
  • Fellesarrangement: Forskningsutvalget skal sikre programmeringen av fellesarrangement (åpnings- og avslutningsarrangement).
  • Kommunikasjon: Det skal være god kommunikasjon til interne og eksterne fagfeller om KUF-uken.
  • Forskningskultur: KUF-uken skal bidra til å øke forskningskulturen både i avdelingen og på tvers av Kunsthøgskolen.
  • Fagutbytte: Ansatte bør ha et faglig utbytte av KUF-uken.
  • Faglig deltakelse: Det bør være høy deltakelse blant fagansatte på KUF-uken

Datoer: 20.-23. januar 2026 (uke 4)

Dato/­tid 20. januar 21. januar 22. januar 23. januar
10:00–­11:00 Åpning/keynote 
***
Keynote 
**Kunst og håndverk
Keynote 
**Kunstakademiet
Keynote 
**Design
11:00–­11:30 Kaffepause
11:30–­13:00 Oppfølging av åpning*** *Kunst og håndverk *Teater-høgskolen *Dans Tverrfaglig/keynote 
**Teaterhøgskolen
13:00–­14:00 Lunsj/sosial
14:00–­16:00 *Kunst­akademiet *Design Tverrfaglig/keynote 
**Dans
*Operahøgskolen Avslutning 
***
16:00–­16:30 Pause/sosial
16:30–­18:30 Tverrfaglig/keynote
**Opera­høgskolen
*Dans *Teaterhøgskolen Tverrfaglig 
**Design roundtable
18:30–­20:30 Kvelds-/sosialslot 
***

Planrammer:

Forskningsutvalget foreslår følgende planrammer for KUF-uken 2026:

*Avdelingens slot

  • Avdelingen har ansvar for å organisere et innhold som reflekterer en eller flere av avdelingens KUF-arbeid.
  • Det faglige innholdet skal være egnet til å vekke interesse for fagfeller utover avdelingens egne ansatte.
  • Modellen er fleksibel, og legger til rette for at en avdeling kan få flere slots, om ønskelig.

**Samarbeids/tverrfagligslot/keynote

  • En avdeling tar ansvar for en keynote, eller
  • En avdeling tar ansvar for å samarbeide med en annen avdeling om å fasilitere et tverrfaglig innhold eller annet tverrfaglig samarbeid.
  • Det faglige innholdet skal være egnet til å invitere til dialog.

* Prorektor/Forskningsutvalgets slot

  • Prorektor/Forskningsutvalget har ansvar for å organisere og fasilitere åpnings- og avslutningsarrangement.
  • Prorektor for forskning/Forskningsutvalget vil arbeide med sosiale rom og programmering av kveldsprogram som vil ha en tydelig ekstern utside.
  • Avdelingene kan melde inn planer om utstillingsåpninger/forestillinger eller andre faglige sosiale arrangements i kveldsslots til prorektor/Forskningsutvalget.

Viktige frister

Dato Hva må gjøres Annet Ansvarlig
1. okt Avdelingenes frist for innsending av tekniske/administrative behov (nettskjema) Ferdige utfylte skjema sendes koordinator  
6. nov Avdelingene får tilbakemelding på sine ønsker/behov for adm./teknisk støtte    
6. nov Frist for innsending av faglig innhold, inkluderer abstract og bio   Avdelingene v/ forskningsleder sender til koordinator

Kontaktpersoner på avdelingene

Dans

Per Roar

Design

Maziar Raein

Kunst og håndverk

Merete Røstad

Operahøgskolen

Nils Harald Sødal

Teaterhøgskolen

Gunhild Mathea Husvik-Olaussen

Kunstakademiet

Jan Verwoert

Kontaktpersoner mot avdelingene for videre oppfølging og planlegging av det tekniske/praktiske:

DRIFT: Annika Isaksson Pirtti   annika@khio.no

Teknisk produksjon (scener): Kjetil Skåret kjetskaa@khio.no

Audio/video: Jan Petter Hansen janphans@khio.no

Koordinator for KUF-uken: Kristine Jakobsen krisjako@khio.no

Rombooking: Sunniva Heggem Lundin sunhlund@khio.no