Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Text work 3

ECTS Credits
2
Course code
TS307
Included in study programme
Bachelor in Acting (2020)

Brief course description

I Tekstformidling 3 skal studentene bruke all sin teksterfaring og tekniske kompetanse til å frigjøre sine intuitive og emosjonelle krefter i det sceniske arbeidet. I tillegg skal studentene møte nye, mer komplekse scenetekster som har en helt annen struktur og form enn studentene tidligere har erfart.

The course’s learning outcomes

Etter endt emne skal studenten:

  • ha inngående og bred kunnskap om tekniske virkemidler til bruk i formidlingen av skreven tekst
  • være i stand til å formidle skreven tekst fritt og uhemmet
  • kunne utnytte metrikken i et hvilket som helst versemål til sin fordel
  • kunne arbeide selvstendig med innstuderingen av et hvilket som helst tekstlig materiale

Teaching and learning methods

Undervisningen er obligatorisk og lærerstyrt, og griper direkte inn i emnet skuespillerfag.

Arbeidskrav for emnet er:

  • obligatorisk frammøte
  • møte forberedt og delta aktivt i undervisning
  • godt samarbeid med pedagog og medstudenter
  • gjennomført pålagte oppgaver i emnet

Assessment

Arbeidskrav må være godkjent for at studenten skal kunne få avsluttende vurdering i emnet. Studenten vurderes av pedagogen kontinuerlig gjennom hele studieåret. Etter hvert semester gis det vurdering i forhold til emnets læringsutbytte. Emnet vurderes med karakteren bestått/ ikke-bestått.