Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Text work 2

ECTS Credits
3
Course code
TS207
Included in study programme
Bachelor in Acting (2020)

Brief course description

I emnet skal studentene arbeide med kompliserte og krevende klassiske dramatiske tekster, og utvikle et personlig forhold til noen av dramatikkens sentrale verk. Studentene skal møte nynorsk som scenespråk.

The course’s learning outcomes

Etter endt emne skal studenten:

  • kunne analysere og dynamisk formidle lyriske og dramatiske tekster på klassisk verseform
  • være i stand til å se versets dramatiske, dynamiske og rytmiske oppbygging
  • bli kjent med formidlingsteknikker i arbeidet med dramatiske tekster
  • kunne integrere virkemidler og kunnskapen om verselære i arbeidet med en scenisk skikkelse

Teaching and learning methods

Undervisningen er obligatorisk og lærerstyrt. Undervisningen foregår kontinuerlig gjennom hele studieåret, og kan organiseres som individualundervisning, undervisning i par, gruppeundervisning og klasseundervisning.

Arbeidskrav for emnet er:

  • obligatorisk frammøte
  • møte forberedt og delta aktivt i undervisning
  • godt samarbeid med pedagog og medstudenter
  • gjennomført pålagte oppgaver i emnet

Assessment

Arbeidskrav må være godkjent for at studenten skal kunne få avsluttende vurdering i emnet. Studenten vurderes av pedagogen kontinuerlig gjennom hele studieåret i forhold til emnets læringsutbytte. Emnet vurderes med karakteren bestått/ ikke-bestått.