Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Music studies part 3

ECTS Credits
3
Course code
JA308
Included in study programme
Bachelor programme in Jazz Dance (2020)

Brief course description

Emnet skal gi studentene teoretisk og praktisk innsikt i musikk for blant annet å øke forståelsen for felles terminologi i musikk og dans, og musikkens betydning for dansen som kunstart. Sang skal være med på å forberede studentene på sceniske oppgaver innen sjangeren musikal.

Emnet består av:

  • korsang

The course’s learning outcomes

Etter endt emne skal studenten:

  • ha grunnleggende sangtekniske ferdigheter i ensemble sammenheng

Teaching and learning methods

Arbeidsformene i emnet kan være lærerstyrt undervisning, veiledning og selvstendig arbeid. Det kan være praktiske øvelser, kreative oppgaver, forelesninger, selvstudier, prosjektarbeid, skriftlige arbeider.

Musikkfag undervises i bolker.

Arbeidskrav for emnet er:

  • obligatorisk deltakelse i undervisningen, minimum 80 %
  • gjennomført faglige pålagte oppgaver

Assessment

Arbeidskrav må være godkjent for at studenten skal kunne få avsluttende vurdering i emnet.

Studentens arbeid i emnet vurderes underveis. Vurderingen underveis baserer seg på veiledning, lærervurderinger og egenrefleksjon over faglig utvikling sett i relasjon til emnets læringsutbytte. Emnet vurderes av lærere i samråd med programansvarlig og/eller emneansvarlig.

Emnet vurderes med karakteren bestått/ikke-bestått.