Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Public defence

Foto: Ingri Fiksdal
Foto: Ingri Fiksdal

Disputas Ingri Midgard Fiksdal: Affective Choreographies

I stipendiatprosjektet Affective Choreographies (2013-2018) har Ingri Midgard Fiksdal utviklet ulike koreografiske prinsipper og undersøkt hvordan de kan skape potensialitet for at affekt kan oppstå hos publikum.

Forskningen har tatt form som seks forestillinger; HOODS (2014, skapt i samarbeid med Signe Becker), Cosmic Body (2015), Shadows of Tomorrow (2016), STATE (2016, skapt i samarbeid med Jonas Corell Petersen), Diorama (2017) og Deep Field (2018). 

Fiksdal har også redigert to tekstsamlinger; STATE STATE STATE (medredaktør Jonas Corell Petersen) og Thinking Alongside. I tillegg har hun skrevet refleksjonsarbeidet Affective Choreographies. Disse tre publikasjonene vil være tilgjengelige for publikum i forbindelse med disputasen.

I forskningen har det vært viktig å ivareta vekselvirkningen mellom ulike arbeidsformater og hvordan de informerer og påvirker hverandre. 

Bedømmelseskomiteen skriver:
«(in our assessment) we acknowledged the entanglement between the process of making performances and thinking as one of the candidate’s leading principles [what she refers to as “the doing of movement-thought and thought-movement”, see Affective Choreographies, p. 21] and engaged with her artistic and theoretical production as a whole, a body of work held together by perspectives and methodologies that are at the same time always open to be redefined by the choreographic practice.”

Bedømmelseskomité

Dr. Per Roar, Professor, Head of MA in Choreography, Academy of Dance, Oslo National Academy of the Arts, Norway (Committee Chair)
Dr. Sher Doruff, Coordinator THIRD, DAS Graduate School, Amsterdam University of the Arts, The Netherlands
Dr. Silvia Bottiroli, Artistic Director DAS Theatre, DAS Graduate School, Amsterdam University of the Arts, The Netherlands

Veiledere

Amanda Steggell, Mårten Spångberg, Snelle Hall og André Lepecki

Publikasjoner

Videolenker

Deep Field-trailer
Diorama-trailer
Cosmic Body-trailer