Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 117, Firefox (Android) 118, Android WebView 117, Chrome 117, Chrome 116, Chrome 115, Chrome 114, Chrome 109, Edge 117, Edge 116, Firefox 118, Firefox 117, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 17.0, Safari/Chrome (iOS) 16.6, Safari/Chrome (iOS) 16.3, Safari/Chrome (iOS) 16.1, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.7, Opera Mobile 73, Opera 103, Opera 102, Opera 101, Safari (MacOS) 17.0, Safari (MacOS) 16.6, Safari (MacOS) 15.6, Samsung 22, Samsung 21

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Talk

Design Talk: Peter Hamer

Design Talk: Peter Hamer

Hvordan tilnærmer vi oss Visuell Merchandising?
Kom for å høre Peter Hamer fortelle om definisjonen av visuell merchandising og forklare hvordan det spiller en avgjørende rolle i å skape -og uttrykke riktig merkevareidentitet.


Tittel på foredrag:
Visual Merchandising som en vitenskap #windowscience

Det er tid for en akademisk definisjon av Visuell merchandising som skifter fokus fra det emosjonelle til det strategiske. Et fokus som tydeliggjør sammenhengen mellom kreativitet og forretning. Hvorfor? Fordi vi vet at katalysatoren for suksess i retail er en vitenskap som har en strategisk, emosjonell tilnærming. Vi kaller det #windowscience og det spiller en grunnleggende rolle for kundenes opplevelse.


Peter Hamer er grunnlegger og president for "I See Windows". ISW gir tilpasset opplæring og konsulenttjenester for symbol-krevende merkevarer som opererer i detaljhandel. Han har over 10 års arbeidserfaring fra luksussegmentet i moteindustrien, og har blant annet jobbet hos Viktor & Rolf, Prada, Louis Vuitton og La Perla.

Han er en tilbakevendende lærer for MA-studenter ved IESEG i Paris, SDA Bocconi og Istituto Marangoni i Milano. Han har en MSc i industriell design fra TU Delft og en MA i mote, erfaring og design-administrasjon for SDA Bocconi. Han bor for tiden i Milano.

“I See Windows” er en bro mellom forretningen og det kreative språket til en bedrift. Vi driver lysten til å skape noe vakkert utover det rent estetiske og inn i en verden hvor bedriftens behov er oppfylt og investeringen lønnsom. Vi kaller det #windowscience.
En vitenskap som forvandler sinnstilstander fra aspirerende til konkrete.

Eksperter innen Visuell Merchandising som kjenner fortiden, fokuserer i nåtiden på fremtiden for å utvikle en relevant og sammenhengene “VM”-strategi som går i tråd med bedrifters visjon. Vi forstår at Visuell Merchandising ikke bare handler om det emosjonelle, og det er ikke bare en kunstform. Det er KPI i detaljhandel, og vi har mestret instruksene for hvordan du best mulig kan bruke den til din bedrift.

Arrangementet er åpent for alle og er et samarbeid mellom Kunsthøgskolen i Oslo, Høgskolen i Oslo- og Akershus, School of Fashion Industry og Norwegian Fashion Hub.