Performance
Avgang 2024: Eg kan vere ein Jell-O Shot
I sin avgangsforestilling har bachelorstudentene i skuespillerfag arbeidet med tekstene Eg kan vere ein annan av Monica Isakstuen og Jell-O Shot av Sonja Ferdinand.
Eg kan vere ein annan av Monica Isakstuen
En morsom, mørk og rørende tekst om identitet. Karakterene gestalter arketyper og demonstrerer mekanismer i relasjonene våre. Hvilke roller spiller de andre, hvilke roller spiller vi selv? Hvem er du i møtet med andre?
Jell-O Shot av Sonja Ferdinand
Oversatt til norsk av Maria Tryti Vennerød.
Etter en helt alminnelig fest og et rimelig vellykket ligg med en rødhåret fyr, begynner Ida en kaotisk vandring på kanten av stupet. Sonja Ferdinands Jell-O Shot handler om å være ung, om å lengte etter å passe inn og å kjempe mot en rosa pulserende depresjon.
Forestillingen spilles i to avdelinger, hvor første del er Eg kan vere ein annan og andre del er Jell-O Shot.
Medvirkende
Avgangsstudentene i bachelor skuespillerfag:
Filip Kremner, Miriam Majcherek, Mina Salomonsen Try, Julie Bunimowicz, Mie Johanne Korsbakken Christensen, Alfred Ekker Strande, Erik Pelin, Jenny Mueni Ndunda, Birgitte Fink Andersen
Regi: Sigrid Strøm Reibo
Kunstnerisk og teknisk team
Scenografi: Øyvind Wangensteen
Lysdesign: Øyvind Wangensteen og Krystian Myska
Komposisjon og lyddesign: Simon Røttingen
Kostymer: Hedda Simonsen Lund
Regiassistent og inspisient: Petter Westlund
Veiledere
Veileder språk: Ola Bø
Emneansvarlig: Miriam Sogn
Pedagogiske mål for perioden
I Skuespillerfag 3 skal skuespillerutdanningens forskjellige ferdigheter integreres i arbeidet, og bidra i utforming av en teaterforestilling med klare kunstneriske ambisjoner. Arbeidet skal inneholder et element av dybdearbeid. Med dybdearbeid menes et utgangspunkt for utvikling av forestillingen som er tydelig og avklart, og som det trengs tid og fokus for å trenge inn i.
Sammen med pedagogen skal studentene skape en helhetlig forestilling. Studentene skal ha med seg ferdigheter, kunnskap, erfaringer og kompetanse fra hele studiet inn i arbeidet.