Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Performance

Utdrag fra scenetekster

Utdrag fra scenetekster

Førsteårsstudentene på skuespillerfag viser utdrag fra A raisin in the sun av Lorraine Hansberry, En sporvogn til begjær av Tennessee Williams, Katt på hett blikktak av Tennessee Williams og Bak horisonten av Eugene O’Neill.

Medvirkende

Idun Aasheim Mykland, Sebastian Sergio Tao Fogh, Eline Torsdatter Karijord, Randin Mikael Kummeneje, Conrad James McLean, Nora Moseid, Hibba Najeeb, Jonas Skjelde, Ken-Philippe Tete, Sofia Tjelta Sydness

Pedagogiske mål for perioden

Studentene skal jobbe med scenetekst gjennom forskjellige lese- og iscenesettelsesstrategier. Det arbeides med rom, kropp, språk, stemme og fortolkning.

Læringsutbytte for emnet

Etter endt emne skal studentene kunne:

  • ha utviklet bevissthet om sceniske skikkelser, og deres forhold til det totale sceniske uttrykket
  • ha lært å analysere skuespillerarbeid, og tilegnet seg et grunnleggende fagspråk
  • kunne vise til gode samarbeidsevner
  • ha tilegnet seg forståelse for medstudenter og pedagogers perspektiv i det kollektive arbeidet
  • ha tilegnet seg innsikt om egen arbeidsetikk i en kollektiv læringsprosess

Ansvarlig pedagog: Janne Heltberg Haarseth
Emneansvarlig: Samantha Rose Lawson, Miriam Sogn
Integrerte pedagog bevegelse: Sylvi Fredriksen
Integrert pedagog stemme: Maria Rosanna Wennersten