Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Talk

Kristoffer Borgli presenterer DRIB

Kristoffer Borgli presenterer DRIB

Prisbelønt kortfilmskaper Kristoffer Borgli kommer til Kunsthøgskolen for å presentere sin første spillefilm, DRIB, som kommer ut i 2016. Filmen visker ut skillene mellom fiksjon og virkelighet, og forteller den sanne historien om hvordan Amir Asgharnejad nesten ble det internasjonale ansiktet for en stor energidrikk.

Kristoffer Borglis første spillefilmprosjekt visker ut skillene mellom fiksjon og virkelighet, og forteller den sanne historien om hvordan hans venn nesten ble det internasjonale ansiktet for en stor energidrikk. I virkelighetens verden ble likhetene med den eksisterende energidrikken for store, slik at «juridiske komplikasjoner» ble uunngåelig dersom regissøren skulle gå fram som planlagt. Nå er han i ferd med å bygge sin egen oppdiktede merkevare med DRIB, en energidrikk som har en prominent rolle i filmen.

I 2015 fikk Kristoffer Borgli tilskudd fra NFI til et spillefilmprosjekt presentert med denne ordlyden: «En slags rekonstruksjon av hendelser i nær fortid, som omhandler en kansellert reklamekampanje for en energidrikk, omskrevet akkurat nok til å kunne vise de reelle ubehagelige detaljene, men samtidig unngå juridiske komplikasjoner». Filmen er snart ferdigstilt.

NFI omtaler den kommende filmen som “annerledes prosjekt enn hva både bransjen og kinopublikummet er vant til. Kristoffer Borgli er en talentfull regissør med en film vi ikke har sett før, hverken på innholdssiden, metodisk eller lanseringsmessig”.

Borgli har laget reklamefilmer for merkevaren, DRIB, se en av dem her:

Se flere bilder fra reklamekanpanjen for DRIB.

Kristoffer Borgli

  • Filmskaper, mest kjent for filmen Whateverst, 2012, som ble festivalfavoritt, prisbelønt og en internettsensasjon
  • DRIB er Borglis første spillefilm. Filmen er snart ferdigstilt, og kommer ut i 2017.