Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 97, Firefox (Android) 95, QQ browser 10.4, UC browser 12.12, Android WebView 97, Baidu 7.12, Chrome 97, Chrome 96, Chrome 95, Chrome 94, Edge 97, Edge 96, Firefox 96, Firefox 95, Firefox 94, Firefox 91, Firefox 78, Internet Explorer 11, Safari/Chrome (iOS) 15.2-15.3, Safari/Chrome (iOS) 15.0-15.1, Safari/Chrome (iOS) 14.5-14.8, Safari/Chrome (iOS) 14.0-14.4, Safari/Chrome (iOS) 12.2-12.5, KaiOS 2.5, Opera Mini, Opera Mobile 64, Opera 82, Opera 81, Safari (MacOS) 15.2-15.3, Safari (MacOS) 15.1, Safari (MacOS) 14.1, Safari (MacOS) 13.1, Samsung 16.0, Samsung 15.0

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Performance

Triangel, 1974 til 2021

Triangel, 1974 til 2021

En performance av stipendiat Manuel Pelmuş og Ingunn Rimestad.

Er historien knyttet til et sted, og innebærer museets flytting til Bjørvika at én historie avsluttes og en annen begynner? Eller flyter historien sømløst videre i det nye bygget, alltid uferdig og åpen? Under tekstfestivalen på nye Munch gjenskaper dansekunstner Ingunn Rimestad en koreografi hun fremførte i Munchmuseet på Tøyen på 1970-tallet. Performancen er et samarbeid mellom Rimestad og den rumenske kunstneren og koreografen Manuel Pelmuş, og etterfølges av en samtale mellom de to.

Triangel, 1974 til 2021 er utviklet i forbindelse med antologien bare et øieblik, som gis ut i forbindelse med festivalen Uferdig på nye MUNCH. Performancen vises på festivalen.

Manuel Pelmuş er stipendiat ved Kunstakademiet, Kunsthøgskolen i Oslo. Performancen inngår som en del av doktorgradsarbeidet hans.

Klokkeslett for performancen vil bli nærmere annonsert her og på hjemmesiden til festivalen Uferdig.