Exhibition Practices 3
Brief course description
Å presentere eget arbeid i det offentlige står sentralt i enhver form for kunstnerisk praksis. Kunstakademiet tilbyr en rekke anledninger hvor du kan eksperimentere med utstillingspraksiser og bli i stand til å bringe ditt arbeid frem til en avslutning der det kan vises og diskuteres offentlig. Dette kan være i form av en utstilling, forestilling, opplesning, intervensjon, radio-overføring, publikasjon eller annen form for uttrykk i det offentlige rom.
The course’s learning outcomes
Etter endt emne skal studenten kunne:
- være oppmerksom på forskjellige måter å stille ut- eller vise arbeid på og initiere offentlige presentasjoner
- ha en forståelse for ulike utstillings - og presentasjonsmåter, inkludert deres historier, kontekst og konvensjoner
- klargjøre verk for offentlig presentasjon
- vurdere hensiktsmessige former å presentere arbeid på for visning eller kommunikasjon
- vurdere hensiktsmessige kommunikasjonsmåter i visuelle, romlige og materielle moduser for å engasjere seeren
- tilby et konseptuelt, estetisk og kritisk rammeverk for arbeidet ditt
Teaching and learning methods
I det tredje året vil din utstillingspraksis fokusere på avgangsutstillingen. Sammen med kurator og de andre avgangsstudentene vil du utvikle et konsept for den offentlige presentasjonen av avgangsarbeidet, diskutere gjennomføringsprosessen, produsere selve utstillingen, og formidle og kommunisere verket til det offentlige.
Arbeidskrav:
- aktiv deltakelse i arbeidet med avgangsutstillingen (med minimum 80 % fremmøte)
- oppfølging av tilbakemeldinger fra lærere
- utviklingen av avgangsutstillingsprosjektet med veiledning fra kurator
Assessment
Arbeidskrav må være godkjent for at studenten skal kunne få avsluttende vurdering i emnet.
Studenten vil bli vurdert av kursansvarlig for studentens kurs i emnet.
Dette vil bli vurdert:
- din forståelse av ulike former og kontekst for utstillingspraksis sett i forhold til læringsutbyttebeskrivelsene for emnet.
Emnet vurderes til bestått/ikke-bestått.