Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 130, Firefox (Android) 130, Android WebView 130, Chrome 130, Chrome 129, Chrome 128, Chrome 127, Chrome 109, Edge 130, Edge 129, Edge 128, Firefox 132, Firefox 131, Firefox 130, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 18.0, Safari/Chrome (iOS) 17.6-17.7, Safari/Chrome (iOS) 17.5, Safari/Chrome (iOS) 16.6-16.7, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.8, Opera Mobile 80, Opera 114, Opera 113, Safari (MacOS) 18.0, Safari (MacOS) 17.6, Samsung 26, Samsung 25

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Illustration 1: Symbols

ECTS Credits
5
Course code
GI107
Included in study programme
Bachelor programme in Graphic Design and Illustration (2023)

Brief course description

Emnet introduserer grunnleggende trekk ved illustrasjon gjennom undersøkelser av de minste tolkbare bestanddeler: Symbolet. Det introduseres grunnleggende illustrasjonsfaglige prinsipper og metoder. Symboler sees i relasjon til ulike skriftspråk. Studentene arbeider praktisk med abstraksjon og stilisering.

The course’s learning outcomes

Etter endt emne skal studenten:

  • ha grunnleggende kjennskap til sentrale prinsipper for abstraksjon og stilisering.
  • ha grunnleggende erfaring med utforming av symboler i illustrasjon.
  • kunne anvende egnede arbeidsmetoder for illustrasjon av symboler.

Teaching and learning methods

Arbeidskrav for emnet er:

  • Gjennomføring av alle pålagte oppgaver til fastsatte innleveringsfrister.
  • Deltakelse i undervisning og aktiviteter som defineres som obligatoriske i emneplanen.

Assessment

Alle arbeidskrav må være godkjent for å få en avsluttende vurdering i emnet. Vurderingen gjøres på grunnlag av læringsmål og vurderingskriterier som er satt for emnet. Vurderingen foretas av emneansvarlig og kan eventuelt gjøres i samarbeid med interne faglærere og/eller eksterne gjestelærere. Sluttvurdering gjøres på grunnlag av en muntlig presentasjon.