Teori for praksis 2
Brief course description
Å utvikle måter å beskrive og formidle egne kunstneriske prosjekt, er en sentral del av din kunstneriske praksis. Gjennom teoretiske og kunsthistoriske tilnærminger skal
Teori for praksisbidra til at du utvikler et språk og tankesett som kan understøtte refleksjon omkring egne og andres kunstneriske arbeid. Noen ganger vil dette arbeidet involvere skrivepraksis, men muntlige samtaler kan være likeså viktig.
The course’s learning outcomes
Etter endt emne skal studenten kunne:
- knytte ideer fra kunsthistorie og/eller andre felt til egen praksis
- ta i bruk et språk forankret i egne arbeidsmåter
Teaching and learning methods
Du vil få mulighet til å delta i et kurs som undersøker ulike områder knyttet til samtidskunst. Emnet gjennomføres normalt som seminarer/forelesninger der studentene forbereder seg på tekstlig materiale i forkant. Studenten kan også få i oppgave å utforme skriftlige oppgaver og/eller gjennomføre muntlige presentasjoner.
Arbeidskrav:
- aktiv deltakelse i kurs (med minimum 80 % fremmøte)
- innlevering av skriftlige oppgaver og/eller gjennomføre muntlige presentasjoner
- unntaksvis kan du gjennomføre et selvorganisert prosjekt i stedet for å delta på kurs. I slike tilfeller skal dette avtales med både hovedveileder og kursansvarlig før kurset starter
Assessment
Arbeidskrav må være godkjent for at studenten skal kunne få avsluttende vurdering i emnet.
Følgende vil bli vurdert:
- aktiv deltakelse i workshop/seminarer, eller ditt selvorganiserte prosjekt, sett i forhold til læringsutbyttet for emnet
- innleverte tekster og/eller gjennomførte presentasjoner
Emnet vurderes til bestått/ikke-bestått.