Your browser is not supported by khio.no. To view this site please upgrade or use another browser. If you can't use a modern browser, try disabling javascript, which will make khio.no simple, but mostly usable.

Supported browsers: Chrome 117, Firefox (Android) 118, Android WebView 117, Chrome 117, Chrome 116, Chrome 115, Chrome 114, Chrome 109, Edge 117, Edge 116, Firefox 118, Firefox 117, Firefox 91, Firefox 78, Safari/Chrome (iOS) 17.0, Safari/Chrome (iOS) 16.6, Safari/Chrome (iOS) 16.3, Safari/Chrome (iOS) 16.1, Safari/Chrome (iOS) 15.6-15.7, Opera Mobile 73, Opera 103, Opera 102, Opera 101, Safari (MacOS) 17.0, Safari (MacOS) 16.6, Safari (MacOS) 15.6, Samsung 22, Samsung 21

Javascript is disabled. khio.no should still be usable, but the user experience will be simpler.

Coaching

ECTS Credits
10
Course code
OP402
Included in study programme
One-year programme in opera

Brief course description

I emnet musikalsk innstudering arbeides det med den enkelte students repertoarområde innenfor de forskjellige stilarter. Sentralt i emnet står innstudering av repertoaret i forbindelse med Operahøgskolens produksjoner, seminarer og mesterklasser. Det kan også bli arbeidet musikalsk med ensembler og konsertrepertoar. Valg av repertoar skjer i samråd med skolens lærerteam.

The course’s learning outcomes

Etter endt emne skal studenten:

  • beherske et utvalg grunnleggende repertoar innenfor sitt stemmefag.
  • vise forståelse for musikalsk stil og oppføringspraksis
  • ha gode ferdigheter i å synge i ensemble

Teaching and learning methods

Arbeidsformene i emnet er lærerstyrt undervisning, veiledning og selvstendig arbeid.

Undervisningen skjer dels individuelt og dels i gruppe. Valg av repertoar gjøres av et samlet lærerteam. Før hvert semester utarbeides en plan for gjennomgang og innstudering av repertoar.

Arbeidskrav for emnet:

  • obligatorisk fremmøte, minimum 80 %
  • aktiv deltakelse i undervisningen
  • gjennomførte pålagte faglige oppgaver underveis

Assessment

Arbeidskrav må være godkjent for at studenten skal kunne få avsluttende vurdering i emnet.

Studentens arbeid i emnet vurderes underveis. Vurderingen underveis baserer seg på veiledning, lærervurderinger og egenrefleksjon over faglig utvikling sett i relasjon til emnets mål. I tillegg til vurderingen underveis skal hver student gjennomføre praktiske demonstrasjoner på scener og i visninger.

Emnet vurderes med karakteren bestått/ikke-bestått.