
Møt HR-teamet ved KHiO
HR sitter på kompetanse som kan lette arbeidshverdagen din på Kunsthøgskolen. Her kan du se hvem de er, og hvem som er din kontaktperson.
Lurer du som ansatt på noe om personalreglement, tidsregistrering, sykefravær eller noe annet som har med din arbeidshverdag å gjøre, kan du i de fleste tilfeller henvende deg til HR-teamet.
HR-teamet ved Kunsthøgskolen har siden desember 2018 fått på plass tre nye medarbeidere, og her kan du finne oversikten over hvem i HR-teamet som kan hjelpe deg med hva. Teamleder Rannveig Reknes Overvik forteller at teamet har solid og variert kompetanse fra UH-sektoren, med bakgrunn fra blant annet NMH, AHO, UiO, Steinerhøgskolen og KHiO.
– Vi er et team med god og relevant bakgrunn fra HR, og med styrker innen personalforvaltning, rekruttering, sykefraværsarbeid, organisasjons- og kompetanseutvikling, HMS, og arbeidsrett.
HR-teamet arrangerte også nylig et oppstartkurs for nyansatte ved KHiO. Programmet gikk gjennom det praktiske som er viktig i en oppstartfase, og en gjennomgang av høgskolen, der direktør, dekaner og avdelingsledere presenterte sine avdelinger. Dette planlegger HR-teamet å gjenta en gang utover høsten, som et tilbud til nyansatte.
Finn din HR-rådgiver
HR-teamets ansvar er fordelt utover skolens virksomhet. Dette betyr at de ulike avdelingene har sin egen førstelinjekontakt hos HR, som de ansatte kan kontakte om de lurer på noe angående sin arbeidshverdag.
– Vårt kontaktpunkt er dekaner og seksjonssjefer i det daglige, men vi er også tilgjengelige for spørsmål og henvendelser fra alle ansatte, og det er da naturlig at det er den HR-rådgiveren som har ansvar for enheten som kontaktes, sier Rannveig.
– HR-portalen er vår plattform for informasjon og retningslinjer knyttet til forhold som omhandler alle ansatte ved KHiO. HR-portalen inneholder tre håndbøker: Lederhåndbok, Personalhåndbok og HMS-håndbok.
De ulike oppgavefordelingene finner du under, og legges inn på ansattprofilene på khio.no:
Rannveig Reknes Overvik – teamleder HR
HR-kontakt for: avdeling teater, rektorat, direktør
Øvrige ansvarsområder:
• Faglig teamleder
• Lederhåndbok/HMS-håndbok
• Lederutvikling/kompetanseutvikling
Lillian Andersen – HR-rådgiver
HR-kontakt for: avdeling design, seksjon for service, infrastruktur og brukerstøtte
Øvrige ansvarsområder:
• IDF/medbestemmelse
• Lederhåndboken
• Lønnspolitikk/lønnsforhandlinger
Benedicte Angell – HR-rådgiver
HR-kontakt for: avdeling dans, avdeling opera, seksjon for virksomhetsstyring.
Øvrige ansvarsområder:
• Ansettelsesutvalg/ansettelsesråd
• Personalhåndbok
• Lederutvikling/kompetanseutvikling
Torild Gjerdet – HR-rådgiver
HR-kontakt for: avdeling kunst og håndverk og seksjon for teknisk produksjon
Øvrige ansvarsområder:
• HMS koordinator/AMU
• ARK-prosjektleder
• HMS-håndbok
Cathrine Følstad – HR-rådgiver
HR-kontakt for: avdeling Kunstakademiet og seksjon for studier, forskning og formidling
Øvrige ansvarsområder:
• Ansettelsesutvalg/ansettelsesråd
• Personalhåndbok
• Lønnspolitikk/lønnsforhandlinger
Christophe Gras – HR-rådgiver (vikar)
HR-kontakt for avdeling design og seksjon for service, infrastruktur og brukerstøtte.